FERRARI DAYS 2008
HUNGARORING
Ferrari Course Clienti

Pilotem F1 ! Máte 2000 EUR? Udělají z vás Hamiltona!

Závidíte u televize Hamiltonovi nebo Alonsovi? Zbytečně. Truchlit nemusíte, idolům se můžete postavit
ve stejném závodním stroji. Můžete ochutnat akceleraci z 0 na 200 za 5 sekud a rychlost 260 km/h.
Staňte se i vy pilotem F1. Další podrobnosti - viz ExclusiveTop Cars. 
Něco z toho vám mohou prozradit i v CGDF.

Ve vzduchu paddocků bylo znát soustředění, napětí, přesná souhra úkonů vzájemné spolupráce teamu.
Týmová práce - jako u nás na Praskačce.

Tak jako na závodišti Greyhound Track Praskačka čerpáme z monitorů informace o chování závodníků 
na každém metru trati, tak i tady čerpají z monitorů informace o chování závodních strojů Ferrari na trati. 

Máte k dispozici 650 ořů, váha  600 kg.  Z klidu na dvoustovce jste již za 5 sekund, ale ještě impozantnější je brzdná síla. Karbonové čelisti je nutné nejprve zahřát, pod 650 stupů jednoduše nefungují.  Jakmile mají správnou teplotu, umějí formuli zastavit ze 300 km/h na nulu na pouhých 100 metrech a za pouhé 4 sekundy. A to při přetížení 4,8 g. Z mozku máte něco jako míchanici.

Náročné je již samotné nastartování monopostu. I v případě řazení pádly pod volantem musíte použít spojku, která je čtyřlamelová pro větší odolnost. Její vyšlapování musí probíhat milimetr po milimetru, jinak vás velká síla monopostu hodí kus dopředu, ale při nedostatku otáček zase zhasne motor.

Pozor, když monoposty F1 vyjíždějí, fotografové a kameramani - se musí vzdálit. Co kdyby to náhodou některého pilota s vozem hodilo kus vpřed. Tak jako tak - jim všem přechází zrak.

Výkon motorů je dechberoucí, čichberoucí i sluch beroucí. 

Rozhodli jste si monopost F1 vyzkoušet?

Zážitky, které vás přesycují, nelze s ničím srovnat. Zrychlení je dechberoucí, pouhé polechtání plynu zkracuje všechny vzdálenosti rychleji než pouhé mrknutí oka.
Řídíte monopost o váze 600 kg za několik milionů EUR.
Sebemenší chyba může mít fatální následky.

Pokud vás neoslepila suma kterou za zážitky uhradíte, neoslepí vás ani slunce před vaším startem.
Budete stewardem starostlivě kryti buďto deštníkem, nebo speciálním krytem. Kombinéza z nehořlavého nomexu násobí teploty, které na Hungaroringu dosahovaly přes 40 stupňů Celsia.
Nehořlavá je karbonová helma, kukla, boty i overal s rukavicemi. Uvnitř však hoříte vy.
Během několika hodin můžete shodit i dvě kila.
Dle pokynů techniků musíte dodržovat několik závazných kroků, než vystartujete.
I kdyby se vám to nepodařilo napoprvé, nezoufejte.
Postupně se vám bude lepšit balanc mezi sebevědomím a nervozitou.
V prvním kole je nutné zejména zahřívat brzdy, na něž musíte vyvíjet tlak i více než 100 kg.
Jakmile jej máte za sebou, nic již nebrání 100% sešlápnutí plynového pedálu...
Teplota na trati je přes 50 stupňů Celsia a kombinéza není prodyšná....

Sešlápněte plyn naplno a během cílové rovinky, která má jen 200 m, si vybudujete z původní šedesátky
rychlost 260 km/h. Mohutné zadupnutí brzd, podřazení, nasměrování předku směrem k apexu (vrcholu zatáčky) postupné přidávání a pak již opět plná extáze bez omezování.
Přesně takhle se cítil Schumacher během závodního víkendu. 

Jakmile máte toto všechno zdárně za sebou, můžete si říci - můj kolega Schumi.

předchozí stránka - klikni zde.

   © Česká Greyhound Dostihová Federace ©