| 
			 
			  
			Krajský soud 
			v Praze svým pravomocným rozhodnutím nařídil předběžné opatření a 
			uložil Ředitelství silnic a dálnic povinnost zdržet se provádění stavebních prací na 
			pozemcích společnosti Greyhound Company, a. s. v míste SOKP 512 - 
			křížení Pražského okruhu a D1 u čerpací stanice pohonných hmot SHELL, 
			na 10. km dálnice D1 ve směru Praha-Brno (katastrální území Praha 
			Nupaky).  
			Dále soud uložil ŘSD povinnost zdržet se vstupu a vjezdu na tyto 
			pozemky za účelem vyskladnění materiálu, zavážení zeminy, znečištění 
			povrchové zeminy, znečištění pozemní komunikace a spodních vod, atd.
			 
			Svým usnesením ze dne 4.1.2010 tak Krajský soud v Praze potvrdil 
			usnesení soudu prvního stupně. 
			 
			Předběžné opatření bylo vydáno na dobu do pravomocného rozhodnutí o 
			žalobě na zdržení zásahů do vlastnického práva nebo do doby uzavření 
			kupní smlouvy o prodeji uvedených nemovitostí 
			ŘSD nebo do doby 
			pravomocného rozhodnutí vyvlastňovacího úřadu
			o vyvlastnění ve prospěch 
			Ředitelství 
			silnic a dálnic. 
			 
			Do dnešního dne nebylo pravomocně rozhodnuto ani o žalobě na zdržení 
			se zásahů do vlastnického práva, ani nebyla uzavřena kupní smlouva 
			s Greyhound Company, a.s., ani nebylo pravomocně rozhodnuto o 
			vyvlastnění uvedených nemovitostí. Z těchto důvodů je předběžné 
			opatření stále v platnosti. 
			
			Navzdory těmto 
			skutečnostem 
			Ředitelství silnic a dálnic 
			pokračuje v protiprávním jednání a nadále vstupuje 
			na pozemky, které ji nepatří a poškozuje cizí majetek. Z těchto 
			důvodů podala Greyhound Company, a.s. trestní oznámení pro podezření 
			ze spáchání trestného činu maření výkonu úředního rozhodnutí na 
			Policii ČR. 
			 
			ŘSD, jehož zřizovatelem je ministerstvo dopravy, majetkoprávní 
			vztahy a problémy dlouhodobě neřeší a svou pokračující stavební 
			činností, způsobuje firmě Grehound Company, a.s. a Shell Czech 
			Republic, a.s. i značné ekonomické ztráty.  
			
			Majetek Greyhound Company, a.s. byl státními úředníky neoprávněně zahrnut do 
			stavebního povolení.  
			Projekt křížení dálnic od počátku počítá s demolicí čerpací stanice 
			a záborem pozemků Greyhound Company, a.s.  
			Stavba okruhu pokračuje rychlým tempem a je již nezbytné začít práce 
			na pozemcích, které patří k čerpací stanici.  
			 
			Stavebník stále častěji porušuje soudní opatření, které 
			Ředitelství silnic a dálnic 
			ukládá, 
			aby nezasahovalo do činnosti čerpací stanice a nevstupovalo na 
			pozemky patřící k čerpací stanici, což v současné době již prakticky 
			není možné. Pozemky Greyhound Company jsou situovány i za vnější 
			hranicí oplocení čerpací stanice, které stavitel využívá jako 
			oplocení stavby. 
			
			Mluvčí ŘSD 
			vysvětluje situaci tím, že stavba postupuje dle stavebního povolení, 
			finanční požadavky vlastníků čerpací stanice byly vysoké a
			zákon neumožňuje 
			na tyto požadavky přistoupit.  
			 
			Dané stavební povolení však bylo vydáno v rozporu se zákonem a 
			přesto Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v roce 2008 s vlastníkem proces vyvlastnění. 
			Stavební povolení je napadeno žalobami a proces vyvlastnění byl 
			samotným vyvlastňovacím úřadem v Říčanech přerušen. 
			 
			Zástupci Greyhound Company, a.s. o vánočních svátcích dne 27.12.2008
			náhodně zjistili, že vývěska stavebního úřadu MÚ v Jesenici 
			oznamuje, že bylo vydáno stavební povolení na stavbu SOKP 512 - 
			křížení pražského okruhu a dálnice D1 u čerpací stanice pohonných hmot Shell. 
			V oznámení bylo mimo jiné uvedeno, že stavba bude probíhat na 
			pozemcích určitých katastrálních čísel, ta však patří Greyhound Company, a.s.  
			 
			Zvláštní 
			bylo to, že firma Greyhound Company, jako vlastník uvedených pozemků 
			a soused okolních pozemků, vůbec nebyla obeslána Rozhodnutím o 
			vydání stavebního povolení na SOKP 512 na pozemcích Greyhound Company ani na sousedních pozemcích.  Dokonce 
			Greyhound Company 
			nebyla ani vyrozuměna o tom, že se její majetek zabavuje ve prospěch 
			státu, když se její pozemky, včetně čerpací stanice, ocitly v 
			soupisu pozemků pro stavbu SOKP 512.  
			V projektu stavby křížení dálnic se s existencí čerpací stanice 
			nepočítá, od počátku byla jasná její demolice. 
			 
			Greyhound Company se sídlem v Havířově se výše uvedené dověděla 
			zcela náhodně, v období obvyklém spíše pro čerpání vánočního volna, 
			než pro hledání textu vývěsky v Říčanech. 
			"Greyhoundu" 
			nezbylo nic jiného než se začít bránit a dosud se zvůlí státu bojuje 
			marně. 
			 
			Až později, v roce 2009, ŘSD předložilo vlastníkovi návrh dohody o 
			odkupu jeho majetku. Greyhound Company na navrženou dohodu 
			přistoupila a dokonce akceptovala i cenový návrh 
			Ředitelství 
			silnic a dálnic, který byl 
			hluboce pod hodnotou vyjádřenou v nezávislém znaleckém posudku. 
			Dohodu navrženou ŘSD statutární zástupci „Greyhoundu“ v květnu 2009 
			podepsali a předali zpět 
			Ředitelství 
			silnic a dálnic k podpisu. Firma 
			Greyhound Company, 
			a.s. byla ujištěna o brzkém finančním vypořádání. Následně došlo 
			k pádu vlády a noví státní úředníci se touto dohodou již nezabývají.
			 
			 
			Před čerpací stanici bylo instalováno dopravní značení se zákazem 
			vjezdu k čerpací stanici. V září roku 2009 obdržel "Greyhound" 
			oznámení, že ŘSD zastavuje provoz čerpací stanice z důvodu 
			rekonstrukce dálnice, ačkoliv šlo o vyvolanou novostavbu křížení 
			dálnic.  
			Ředitelství 
			silnic a dálnic 
			si nechává platit od "Greyhoundu" za připojení k dálnici, ale 
			bez rozpaků jej od dálnice "odstřihne". 
			 
			Greyhound Company, a.s. dosud neviděla ani korunu, ačkoliv její 
			pozemky se využívají jako staveniště, skládky odpadu apod. 
			
			Pokračující 
			stavební činností ŘSD nadále dochází k omezování vlastnických práv, 
			poškozování cizího majetku,  
			včetně dopadů na ekonomiku společnosti SHELL, a.s. a  Greyhound Company, a.s. 
			
			Zatímco 
			v případě poškozování firmy ČD Cargo, ministr dopravy reaguje 
			trestním oznámením na dané osoby, v případě poškozování majetku 
			soukromé firmy Greyhound Company, a.s. státem, se ministerstvo 
			dopravy vůbec neangažuje. Státní úředníci naprostou zvůlí opakovaně 
			porušují zákon, nerespektují soukromé vlastnictví, a to pod záštitou 
			veřejně prospěšné stavby. Nezbývá než doufat, že stát začne věc 
			konečně řešit.   
			 
			kolektiv autorů CGDF ve prospěch sponzora Greyhound Company,a.s. 
			www.cgdf.cz   |